23 Nisan 2009 Perşembe

Sanki her tarafta var bir düğün, çünkü en şerefli en mutlu gün.

Hava ısınır ısınır da neden birden soğur bu 23 Nisanlarda? Benim en güzel 23 Nisan anım, annemle babamın öğretmen olduğu okulda (ama sınıfta yapılan sınavda 1. olarak bileğimin hakkıyla) okul müdürü koltuğuna oturmam, annemle babamın plan defterlerini imzalamamdır. Mete öğretmen gösteri için koskoca müdürü provaya çağırmıştı, müdür yardımcısı sınıf arkadaşım Tuğba da fırsattan istifade makamıma zıplayıverip beni sinir etmişti! İkinci güzel anımsa orduevine yirmi üç nisan partisine gitmem. Lakin parti içeriğine ilişkin birşey yok aklımda, sadece parti için elbise dikilmesi ve elbise aklımda.

Küçüklüğümde babam Milliyet yayınlarının Musti'sini alıp uyurken elime tutuştururdu uyanınca Musti'yi elimde bulur, sevindirik olurdum. Dede torununu da kitaplar almış 23 nisan balonları, jelibonun minyatürü ve bayrakla beraber. Dün ilk kitabı okuduk, ben yazarın mesajlarını ve dilini çok beğendim (Umut Ege'nin içeriği anlamasına çok var ama, uyku öncesi rutinlerinde hep aynı kitabın okunması öneriliyor ya, uyku öncesi kitaplarımız olacak bunlar). Kitaplar Çilek Yayınları'nın çevreciler iş başında serisinden Tuncel Altınköprü'nün yazdığı Altın Kumsal ve Yasak Orman. Bayrak sallamayı balonlara vurmayı (hafif oluşları nedeniyle) pek sevdi bizimki. Türk Bayrağını Yalamayıp Isırmama yasasına muhalefet edince elinden aldım bayrağı. Atam İzindeyiz balonu da benim için ehi ehi.



İlk 23 Nisan kutlamaları kapsamında gezi bile yaptı paşa, fakat hemen mışıl uykulara daldı.



Canım nasıl kemalpaşa tatlısı istiyordu, insanın tatlıcı teyze eniştesi kuzisi olması ne hoş, ıslattırmış datluları, getirmiş. Süt yapımında ekstra ekstra katkısı olduğunu düşünüyorum. Kuzicim çok teşekkür ederim, muah. Bu aralar yediklerimle kış uykusuna yatsam yatılır. Zaten artık büyüüp süt yetmediğinden midir nedir gece iki saatte bir emme seanslarımız var. Şöyle 4 saat bi uyusam enfes olacak.



Paşa'nın çeşit çeşt oyunlarından atlı karıncası. Hep böyle mutlu ol, hep böyle bayram tadında günler yaşa Umudumuz Egemiz...

1 yorum:

Yasosh dedi ki...

Nice bayramlara, böyle neşeyle mutlulukla..
Sevgilerimle..