16 Kasım 2009 Pazartesi

Pekmez Süt Demir Emilimi

Maviş arkadaşım bana kendi yapımları pekmezlerden getirirdi üniversite yıllarında. Annem de yediklerimin üzerinden geçerdi her gün. Telefon sırasında bir sürü arkadaş, ben anneme ne yediğimi sıralıyorum. Bu durum üzerine liste alımından vazgeçmişti:) Sadece pekmezini yedin mi sorusuyla yetiniyordu. Ben de hiç sevmezdim şu pekmez meretini. Arada yerdim gerçi. Ama anneme her sorduğunda mavişin pekmezini yiyiyorum derdim. En sonunda annem dayanamadı varille mi getirdi maviş pekmezi dedi:))

Gün oldu devran döndü, ben anne oldum düştüm pekmezin peşine. Artık kendim de daha çok tüketiyorum. Halen çok leziz bulmasam da ne kıymetli olduğunu öğrendim en azından. Doktoru da Umut Ege'ye 6. aydan beri veriyor.

Elfeyp'in postundan sonra bir araştırdım, pekmez ve süt bir arada verilmeme teorisini. Bir sonraki gidişimde doktoruma soru olarak kaydettim lakin internetten edindiğim bilgiler süt ve ürünlri ile pekmezin birarada kullanılmaması yönünde (biz de böyle tüketiyoruz). Süt demir emilimini azaltan bir etkiye sahipmiş. Demir içeriğine sahip besinlerin C vitamini ile tüketilmesi öneriliyor, meyve suyu pekmez, et salata vb.

Demir gibi sağlam olmaları dileklerimle...

5 yorum:

elfeyp dedi ki...

Not aldık biz de. Artık sadece taze portakal suyuyla içilecek, yarasın kuzulara.

Yelish dedi ki...

Bende simdi elfeyp nin sayfasindan sicradim buraya
Tesekkurler bilgi icin , ben hep sutune ve muhallebisine koyuyordum .Amerika dogru duzgun bilmedikleri icin pekmezi Dr'a sormamda bir sey ifade etmeyecekti

et iyi fikir ..Portakal suyunuda sever belki bu sayede ..kimbilir
:)

yeliz dedi ki...

sütün demir emilimini azalttığını hamileyken doktor söylemişti, demir haplarını sütle alma demişti, ooradan aklımda kalmış. pekmez olarak keçiboynuzu mu yoksa üzüm pekmezi mi içiriyorsunuz?

yeşim dedi ki...

Mert dut pekmezini seviyor, köyden en organiğinden geldiği için gönül rahatlığıyla veriyoruz. Sütle birlikte alınmamalı bilgisini hamileyken öğrenmiştim ben de:))

saricizmeli dedi ki...

elfeyp, bence de.

yıldızlı yeliz:) ne,yse ki daha yolunu şaşırmamış nerden geldiğini biliyorsun. bazen ben nerden başladığımı unutuyorum dallanırken. hayalim ue ile national zooya gelmek, amerikaya selamlar...

yeliz, elma pekmezi ile başlamıştık, arkadaşımın annesinin evde yaptığı, şimdi ev yapımı üzüm pekmezi ile devam ediyoruz. ama hazır almamız gerektiğinde keçiboynuzu pekmezine geçeceğim. kurum doktorumuz öve öve bitiremiyor.

yeşim, dut pekmezini hiç denemedik. aklımızda bulunsun.

ben hamileyken doktorum kalsiyum alımının mutlaka uykuya yakın olmasının gerektiğini, en çok uykuda depolandığını söylemişti. geleneksel süt içip yatma yöntemi ve bu ilişki enteresan değil mi?