13 Haziran 2011 Pazartesi

Yapışan Kilolar - Karatay Diyeti ...

İlk hamileliğimde her gün en az 10 bin adım attım. 16 bin adımı gördüğüm günler de oldu. İki hamilelikte de aynı kiloyu aldım (2. si vaktinde doğduğu için bir ayın +2 kilo katkısı oldu bana).
İlk hamilelikte 13 kilonun 9 u hastanede kaldı. +4 kolay gitmedi ama ben beden olarak inceldim. 3 ay sonunda bir gün izin dilekçemi vermek için işe giderken takım elbiselerime girebiliyordum. Bir ara UE kilo alamayınca annemin yanına kamp kurup verdiğim 1 kiloyu da +2 olarak aldım. Ama 11 ay sonunda işe dönerken hamilelik başlangıcından daha zayıftım. Pantalonlarda dönüyordum.

İkinci hamilelikte 15 kilo aldım. +7 benle kaldı (ilk eve geldiğimde + 13 dü:), ama ödemler gidince +7 kaldı). Arada deneme yapmak için takımı denediğimde girebiliyordum. Sonra bir ara +5 lere indim. Ama şimdilerde +9 um. Takımı denemiyorum bile. Bıngıl bıngıl hallerden hiç hoşnut değilim. İlkine oranla sürekli bir evde olma halim var.

İlk 6 ayın bitmesine kadar kafamıza kiloları takmasak da, ne yaparız ondan sonra acımadan geçer günler demekteyiz.
Ve bu arada Karatay Diyetine rastladım...
Ara öğün ve yağsız yaşam Karatay'a göre aldatmaca.
Şu an 69 kiloyum. 8 sene önce 54 kilo (benim boyuma göre pek zayıf haller) ve üniversiteye 60 kilo gelip 48 kilolara kadar düştüğüm zamanları (acınası hallerdeydi görünümüm, o kadar zayıf olmak istemiyorum) hatırladım da: bol aralıklı, tatlıdan çok zayıf, ilki yurtta kaldığım ve ikincisi evde yalnzı olduğum zamanda buzdolabında pek yemek olmayan ve sekizden sonra yemek yemediğim dönemlerdi.

Bir okuyun derim. Benim aklıma çok yattı. Sadece zayıflamak için değil, sağlıklı yaşamak için de uzman bir doktorun bilimsel dayanaklarla çalışması.
İnsulin hormonu yağ depolar, 2 saat sonra tepeden inecekken tekrar yiyerek hop tekrar insülini arttırıyorsunuz. Leptin, 1994 yılında keşfedilen hormon. İnsulin inince ortaya çıkıyor. Ama biz aralıklı yiyerek hiç leptin açığa çıkartamıyoruz savına göre.

10 yorum:

Deli Anne dedi ki...

ah kilolar, vah kilolar diyeyim de anla sen.. :)

saricizmeli dedi ki...

Öyle diyorsan mutlaka mutlaka oku derim.

Fatma dedi ki...

Bir ay önce kitabı aldım ve aynı gün okudumayı bitirdim. Çok fazla diyet kitabı okudum, zamanında diyetisyene de gittim ve bir kere diyette yaptım. Bu kitapta anlatılanlar çok mantıklı bunu söyleyebilirim. Ara öğünleri bıraktım gerçi kitapta ara öğünden bahsediliyor ama sanıldığı gibi fazla miktarda değil ayrıca şeker tamamen kesilecek ve tuz azaltılacak, meyve tüketimi de sınırlı. Karbonhidrat alımı da glisemik indeksi düşük olanlardan seçilecek. Tiroit rahatsızlığı olanların ilaçla tedavileri sürüyorsa yani kontrol altındaysa onlarda rahatlıkla kilo verebilir, hem de hiç sıkılmadan. Bu diyetle kilo verilir. Ha bu arada bol su içilecek.

Bap dedi ki...

TV de rastgeldim bende bu Karatay diyetine,bilemiyorum,hayatıda ilk defa şimdi diyet yapmak zorunda kaldım,her türlüsüne açığım :)

saricizmeli dedi ki...

Bi tek meyveye konulan katı yasaklara aklım takıldı Fadiş benim. Elmanın yerinin olmayışına şaştım. Ki ben elmasever bir insan değilim ama faydasına inandığımdan yerim.

BAP, incelemeye değer. Teyze bilimsel çalışmalarla anlatıyor...

Fatma dedi ki...

Aslında elma tam olarak yasak değil öyle hatırlıyorum, meyve sadece sınırlı kitaba tekrar bakmam lazım. Yeşil elma yenebilir, sana bir fikir vereyim: Şeker hastası olan bir arkadaşım var ara öğünde elma yiyorsa yemeden önce bir bardak yağsız süt içiyor ve ardından elmayı yiyordu, sebep ise sütle birlikte elmadan alınan şekerin kana daha yavaş karışmasını sağlamak. Bu önce süt meselesinin bir iyi yönü daha var, tek başına elma yediğinde miğden kazınır sanki bir şeyler daha istersin, işte süt bunu engelliyor ve daha tok oluyorsun dene bak:)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

bu tur dusuk karbo ve yuksek proteinli diyetlerden biri de atkinsti hatırlarsın. bobreklere fazla yuk bindiriyor diye hatırlıyorum. cunku cok fazla protein almak gerekiyor. atkinsin de kalp damar hastalıkları yuzunden oldugunu hatırlatayım :)

saricizmeli dedi ki...

Karbonhidratın sebzelerden ve bakliyattan alınabileceğini söylüyor.
Bahsettiğin diyeti bilmiyorum ben.

tsunamic dedi ki...

Haziran dan sonra pek yorum olmamış, kitapta bahsedilen sistem işe yarıyor mu, bir gelişme oldu mu kilolarınızda, sürdürülebilir bir yöntem mi, merak ettim şimdi?

saricizmeli dedi ki...

tsunamic, şu an emzirme döneminde olduğum için çok katı biçimde uygulayamadım ben diyeti. zaten kitapta da sporcuları vb. kenara koyduğunu söylüyor. bizim halamız uyguluyor ve kilo kontrolünü sağlayabiliyor bu yöntemle. daha sonra doktorum programında yeni ekol diyetisyen, mercimek yıllarının ayşe teyzesi ve karatay tartıştı. sanki ben ayşe teyzeye daha tamam diyor gibiyim, en azından kahvaltıda esmer iki dilim ekmekle:)) ben yazlığa 70 kilo gittim, şimdilerde 64 kiloları gördüm. hedefim 60. emzirme sonrası daha katı denersem mutlalka post yazarım, takipte olun.
kitabın 2. si de çıkmış bu arada.