20 Ekim 2011 Perşembe

Japon Elması Marmeladı

Böbannemizin bahçesinden gelen ekşi japon elmalarını önce çay yaptık içtik. Dedemiz gene topladı, bu sefer kışın çay yapmak için kuruttuk. Dedemiz gene topladı, dur ben şunun bir marmeladını yapayım dedim.
Rengi, tadı, işte sarıcizmelinin muhteşem marmeladı

Elmaları ayıkladık. Elmalar küçük olduğu için 1 kilo elma ayıklanınca neredeyse yarım kilo kalıyor.
Sonra ayıklanmış bir kilo elmaya bir su bardağı su koyarak elmaları pişirdim. Ve süzgeçten geçirdim.  Ayıklanmış elma miktarına bir yarım şeker koyarak kıvam kazandırdım. Mayhoş, muhteşem bir marmelat oldu. Tek sorun bu ağaç dışında japon elması nereden alınır bilmemem.

4 yorum:

Hilal dedi ki...

ellerine sağlık enfes görünüyor, rengi ne kadar harika olmuş. ben de babaannemin bahçesinden gelen elmalarla deneyeceğim. zira onları ne yapacağımı bilememiştim :) sağol

Deli Anne dedi ki...

Çok çekici görünüyor:)

saricizmeli dedi ki...

Hilal, deneme sonucunu bekliyorum.

Adres bildirmen halinde, numune yollarım deli annem.

Yasosh dedi ki...

Çok güzel, kızılcık marmeladı gibi biraz mayhoş ama daha güzel..Eline sağlık :)