29 Eylül 2009 Salı

Anne sütü nasıl arttırılır?

Yeni doğum yapan arkadaşlarım benden anne sütü nasıl arttırılır ip ucu istediler. Ben de dedim ki, yazayım da tüm internet alemi okusun:) Ben de tecrübeli anne oldum ya;)

Efenim altın kural, rahat ol, sütün gelir.
Sıvı iç süt olsun gerek ama yeter şart değildir.
Benim naçizane önerilerim :
Boza
Yeşillik
Kuru börülce
Süt (ama bizim oğlanda alerji yapınca kestim)
Kırmızı pancar
Patlamış mısır
Kemalpaşa tatlısı (tercihan hanımağa, rumeli gıda ürünleri, hi hi, teyze reklam bedelini reca edeyim:))
Tulumba tatlısı,
HEr öğünde farklı besinler, taze hazırlanmış olması tercih sebebi ama anne desteği olmadan zor iş.
Hergün bir kez tatlı yedim (bazen iki üç). Benim pilim çabuk bitiyordu, tatlı süt yapmadıysa bile enerji yaptı.
Erken doğum için öneriler, her gün ceviz mutlaka yedim, her hafta da balık. Bebeğin gazı olmasın diye hergün 1 bardak soda içtim. Yediklerimden gaz problemi hiç yaşamadık, ama duyduklarım bu yönde değil.
Bebek yetiştirmenin altın kuralı, her çocuk farklıdır, deneyerek doğrunu bul. Ama doğa dediğin şey mükemmeldir, hiç unutma, kendini bu yönde olumlu koşullandır.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

dere otu yagi diyeyim ben de nacizane

Tekir dedi ki...

mesela ben tüm bu yazdıklarının yanısıra still tea, helva ve malt içeceğini de deneyim ancak pek artmadı :( kendi tecrübelerime dayanarak şunu söylemek isterim; sütünüz yoksa veya azsa üzülmeyin, dert etmeyin, dert edindikçe daha da azalıyor...

K.T dedi ki...

Aynı soru bana da cok geldi. Sezaryan yapınca geç gelir dediler hemen gelmişti. Komik olan "mozart" dinlememin buna neden olduğu diye söylenmesiydi.Bilmem ineklerde işe yaradığı bilimsel bir gerçek belki bende de yaradı.
Ben üzüm derim başka hiç bir tatlı demem. İnanılmaz bir şey üzüm. Kime söylesem hepsi işe yaradığını söylüyor.

saricizmeli dedi ki...

tavsiyelerinizle geriye dönük mühim bir not bırakmış oluyoruz, teşekkürler efenim.

ben unutmuşum bir de türk çayını ekleyeyim, çocuk doktoru önermişti.

Ozguranne dedi ki...

* Bulgur pilavı, marul, moral.
* Durup durup ohhh maşallah nasıl da sütüm fışkırıyor, çok şanslıyım çoook demek.
* Ters laf etme ihtimali olan herkesi ekarte edebilecek, ağzı laf yapan, koruyucu aile büyüğü, eş dost.
* Sütün mü yetmiyor acaba sorusunun yasaklanması...
* Sürekli emzirmek. Sık emzirmek.

sevgiler:)

yeşim dedi ki...

valla canım ben kırmızı et derim, yoğurt derim, başka bi şey demem..Ha bi de iyi bi uyku ve de olmazsa olmaz şey olarak moral derim, bol emzirmek derim, sütün yetiyor mu diyenlere şöyle pis pis bir bakmak derim:))

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

özgür anneye tamamen katılıyorum.
bir de kur soğan diye de ekliyorum...

elfeyp dedi ki...

Kesinlikle malt içeceği!!!Fayrouz'u elimden düşürmüyorum ben..

Birben dedi ki...

Bence rahat olmak en önemlisi,ne yersen ye düzenli beslenmek de var tabi.Ben stresle kaybettim sütümü,şimdiki aklım olsa kimseyi takmam foşur foşur sütlerimi kaybetmezdim:))))

ezginin annesi dedi ki...

Yorumların hepsini kaydedip yeni doğuranlara vermeli.Çok güzel hepsi. İkinciyi doğurmayı düşünürsek saklamalı bunları.
Ben süperim sütüm süper harikayız biz dedin miydi yada bir ibüymüş dedimiydi kızıma fışkırıyordu bende de sütler. Bol sıvı bol istirahat bol emzirme tabii bir de. Tere, vitamalt, kuru soğan bende işe yarayanlar.
bence de yasaklansın sütün az mı sorusu. Soranları lohusa cinleri çarpıversin.

saricizmeli dedi ki...

tavsiyelerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Dut,tahin pekmez,incir,kayısı,komposto,dereotu,havuç,bulgur,muz,elma,süt,yeşillik,çorbalar humanna stil tea,sütü acayip artırıyor iyi emzirmeler herkese:))))

firuzda dedi ki...

Ayrica,kuru incir icine ceviz ve hurmada ise yariyor.birde su cay var, 1 corba kasigi ihlamurla 1 corba kasigi papatyayi koy demlige icinede 1 fincan su, bir tasim kaynat.kaynayinca altini kapa icine 2 fincan daha sicak su sonra 1 corba kasigi rezene 1 tatli kasiggi kimyon otu 1 tatli kasigi anason at.ustunu havluyla kapa 10 dk dinlendir.sonra ic gunde 1 fincan.
Hanimlar aslinda benim 10 gundur sutum azaldi dunyanin seyini yiyip iciyorum.ancak bugun goguslerim sertlesti.oda 7 saat emzirmedim ondandir belki.hala deniyorum.bu cay bana baslarda iyi geliyordu sonra doktorum cocugumun allerjisi yuzunden bende tum kirmizi et sut ve sut urunleri balik kurubaklagilleri kesti ki oglum birazcik rahat uyusun diye.sonra tahlilde ogrendikki gida allerjisi degil kkmyasal alleejisi varmis.neyze nitekim ben 10 gun beslenemedim yeterli protoin mineral ve vitamin girmedi vucuduma.dolaysiyla sutum cok cok azaldi.umarim duzelir tekrar...