27 Haziran 2011 Pazartesi

300 kelimeyle mi konuşuyorum ne?

Bir hafta içinde 4 yeni kelime öğrendim.
Kobalak, torlak, ferma, evlek.

Bahçeyi belleyen babam, bir evlek yerim kaldı geliyorum derken (mecaz tabiii:))
Tuvalet eğitimi konusunu soran komşu teyze UE yi torlak gezdirmemi önerirken
Bahçedeki kedi kuş yakalamak için fermaya yattığında
UE bisikletine kobalak taktığında öğrendim bu kelimeleri...

Bazen çok kısıtlı yaşayıp çok mu kısıtlı konuşuyoruz?

Bu arada UE dilimize yepyeni bir kelime ekledi siyah biber (patlıcan);)

7 yorum:

Fatma dedi ki...

Siyah biber, iyi benzetme olmuş:)

Yasosh dedi ki...

Yöresel tatlar gibi bu kelimeler de, yemediğimizde bilmediğimiz :) Ferma çok özel bir av pozisyonuymuş bir kere, çok normal sen avcı mısın, köpeğin mi var? ;)
UE'nin kaç kelimesi var acep? Süper..

saricizmeli dedi ki...

fadiş, bayılıyorum çocukların benzetmelerine.

yılmaz özdil yazmıştı, bir nesil sonra tarhana kalmayacak diye. o nedenle yöresel tadları hem yemek hem yapmak lazım belki de;) hiç de kıyamazmız arkadaşına... misal kafes kelimesini biliyoruz, çok özel birbir araya gelip sohbeti demlendirip keyif alınarak kahve içme yeri;) öslemlerimiz ve sevgilerimizle yasocum. kocaman öpücükleeer...

Ba dedi ki...

siyah biber !!! doğru ama çok da benziyor. Benim oğlanda kiraza kırmızı erik der. Mantık canım bunların ki :)

Bap dedi ki...

siyah biber !!! doğru ama çok da benziyor. Benim oğlanda kiraza kırmızı erik der. Mantık canım bunların ki :)

İkiz Annesi dedi ki...

Bayıldım bu yeni kelimelere ve itiraf ediyorum hiç birini bilmiyordum:)
ayrıca siyah biber ne güzel bir benzetme :)

Benden Bizden dedi ki...

bu yasa geldim bazilarini duymadim bu kelimelerin, UE ye bunlari ogrettigi icin tesekkur ediyorum :)