19 Kasım 2010 Cuma

Hamarat Bayram Saricizmelisi...


Tamam biliyorum, bayramda yapılması gereken tatlı baklavadır, ayva reçeli ya da kek değil. Yanına da su böreği yapılır poğaça değil. Ama bir uşak göbeğimde öteki eteğimde bayram saricizmelisi olarak yaptığım ayva reçelini, keki ve poğaçayı gururla takdim ederim. Zaten poğaçayla ilişkimiz bir selam gönder bari bayraaamdan bayrama ile sınırlı.

1 kilo soyulmuş ayıklanmış rendelenmiş ayvayı 4.5 su bardağı suda yumuaşttım. Sonra 1 kilodan biraz fazla şekerle kaynattım. Kıvama getirdim de getirdim. İlk yaptığımda şekerli gibiydi sabaha kendine gelmişti. Annem şekeri az olmuş 1 kilo soyulmamış çekirdekleri çıkmamış ayvaya bir kilo şeker olacaktı, çok dayanmayabilir reçelin dedi. Ama tadını fevki bulup boynuz kulağı geçmiş eferim de dedi. Reçel dayanır mı dayanmaz mı bildiremeyeceğim, çünkü maile bayıldık,dibine darı ekilmek üzre... Beyceyzim bir yandan ekmeğine bolca reçeli sürerken bir yandan biraz katı mı olmuş ne dedi.

Kekin tarifini Sofra dergisinde gördüm. Bazı damaklar için farklı gelebilecek bir lezzet, bakınız kardeşim. Ama bazı damakların bayılacağı lezzet, bakınız ben:))

3 yumurta 1/2 su bardağı şekerle çırpılır. 1/2 su bardağı sıvı yağ eklenir tekrar çırpılır diyor ben yağ eklemedim. 1 su bardağı irmik, 1 su bardağı süt, 1.5 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu eklenir karıştırılır. Bunlar yapılırken bolca kuru üzüm (1/2 kase kadar koydum ama şeker az olduğu için biraz daha koyabilirmişim) 10 dakika kadar sıcak suda bekletilir. Una bulanır diyordu ben yapmadım hepsi yerçekimi kanununa karşı koydu, tepedeler:)). 175 derece fırında 45 dakika pişirilir. UE de pek beğendi. Tam uykudan uyandığında kek yenebilecek hale gelmişti. Tanrım tam Türk annesi oldum bayram bayram;)




Poağaça çocuklara çok uygun değil margarinli. Ama pek bi lezzetli:)

Bayramda kilo ölçümünü kenara koydum iyi etmişim değil mi?

Yemeğe, içmeye, sohbete, yan gelip yatmaya ve uykuya doydum. Ama yapmam gereken ve yapamadığım da çok şey var:((

Daha nice bayramlara hele de böyle 9 gün tatillilerine...

1 yorum:

Benden Bizden dedi ki...

Kekin tarifi cok hos, benim de bambino izin verirse bir ara denemek isterim.
Iyi tatiller :)