3 Kasım 2010 Çarşamba

2. yaş doktor kontrolü

Çok şükür hastalık olmadan doktorumuza kontrole gittik. Doktorumuz da sizi böyle görmek ne güzel dedi.

Evde Doktorda kitabının üzerinden geçtiğimiz ve gün boyu evde doktor kontrolü oyunu oynadığı için ilk defa sakin ve doktorla muhabbet ederek girdi UE içeri.

Aşı meselesine değindi. Ama ben grip aşısı yerine kendi bağışıklığını geliştirmesini istediğim için konu kapandı. Hamilelerinde doğanın en iyisini yaratma çalışmaları kapsamında bağışıklık sistemlerinin düştüğünü (bebeği yabancı madde olarak görüp atmaya çalıştığını biliyordum, sonrasında bağışıklık sistemini düşürdüğünü bilmiyordum bünyenin) dolayısıyla hastalıklara çok açık olduklarını söyledi. Neden durmadan kolayca öksürdüğüm, burnumun aktığı anlaşıldı. Kadın doğumcum ve UE'nin doktoru arkadaş. Kadın doğumcum hiç bişi önermedi diyince gülüşerek aşı konusunu kapadık. Son gülen grip olmaz umarım.

UE'ni rutin kontolünde yazdaki hastalıktan eser kalmadığı görüldü. Kiloda dilim atladığı boyda aynı dilimde sağlıkla gittiğini söyledi. (Kilo 13.100 boy 91 cm.)

Göz ve diş kontrolleri zamanı dedi. Martta göz kontrolümüz tamamlanmıştı. En arka azıların gelmesini bekleyip sonrasında diş doktoruna gideceğiz. Bu doktorumuza başından beri gitmediğimiz için flor tavsiyesini atladığımızı söyledi (kurum doktoru vermişti ama ben hep dış madde korkanı olduğum için kullanmamıştım) artık florlu diş macunuyla fırçalama ile devam edebileceğimizi söyledi.

Alerjen etkilerinden dem vurdunuz ama biz de kendimizi fındık fıstığa vurduk dedim. 3 yaşına kadar önermiyorum. Şimdiye kadar etkisini göstememiş olması göstermeyeceği anlamına gelmez diyerek kararı bize bıraktı. Karar: fındık fıstığa mola.

Konuşma becerisini oldukça iyi düzeyde buldu. Kendi kendine yapabildiklerini de. Renkler faslını sordu, tamam dedik. Sayılara 3'ü sayabiliyoruz. 4'ü biliyoruz. Ama onun dışındakileri ilişkisisz uydurarak sayabiliyor. Ona kadar say diyince (illa ki sobe pozisyonu alıyor bir duvara kolunu dayayıp) başlıyor bir üç dokuz beş onyedi oniki saymaya. Parmaklarını öğrendi. Sağ sol başladı ama hangisi hangisi bilmeden. Annesi 32 yaşında hala bilmiyor. Doktor bezi sağdaki çöpe atın dediğinde solda baya çöp arandım. Sağa sarımsak sola soğan dedi, uzun zaman tazelerini de ayırt edemedim ki doktorcum ben onların:)) Annem hala şaşar bu yaşta bu eğitimle insan şaşırır mı diye. Beyinde sağ sol merkezi var demek ki, çalışmıyor bendeki:))

Ben artık damacanadan su içebilir mi diye sordum, cevabı evet oldu. Pompa kaynaklı kaygılarımız nedeniyle pet şişeleri kullanıyorduk. Bu arada Hürriyet Ankara'da okudum Kızılırmak suyu verilmeye başlanmış tekrar Ankara'da.

Biz konuşurken UE doktorun gözüne sabun atmaya başladı. Bu aralar favori oyunu. Hayali sabun atıp gözümüzü yakıyor. Sonra da hayali su atıp arındırıyor. Hayali oyunları çok arttı dedim. 2-4 yaş arası şizofren gibi olurlar, uydurma kurgu önde gider dedi.

Genel kan sayımı istedi. Aç karınla. Tiroid, kolestrol de dahil.

Tuvalet eğitimini sordu. Önce çömelerek bezine yapmayı, sonra bezle lazımlığa yapmayı, sonra da bezsiz lazımlığa yapmayı aşamalar olarak belirledi. Güzel d iyorsun da doktor:)) Ödül ve ceza asla yok, doğal bir olay diye ekledi.


Bütün kış görüşmemeyi diliyorum diyerek bitirdi. UE'nin fotograflarını çekti. Aynı makineden parçaları itinayla parçalanmışı var bizde de dedik.

UE tutturdu ben kalıcam diye. Baya bir ayın oyun çıkmaya ikna ettik. Yolda doktora gene gidelim diyordu.

2.5 yaişında UE'yi götüreceğiz. Pıtırcık'ı da her şey yolunda giderse 10 günlükken götüreceğiz.

3 yorum:

Hülyanın Tunası dedi ki...

doktorunuza alreji korkutması yüzünden kızıyorum sarı çizmeli hanımcığım. alerji enn gelişmiş ülkelerde bile toplumun %5ini geçemz. onu yedşrme alerjen olabilir, bundan kaçın alerjik olabilir diye diye hassaslaştırıyoruz çocukların bünyesini. ben günde toplam 1 avuç kadar badem, ceviz, fıstık, fındık, kuru üzüm, kuru dut, kuru incir veriyorum. keyifle de yiyor ara öğün niyetine.

saricizmeli dedi ki...

kızma doktorumuza:)) bıttırı bıttırı bir tip değil. zaten etkilerinden bahsedip kararı bize bırakıyor. yapması gereken de bu değil mi? adam her kontrolde yemesin diye üstünden de geçmiyor, anne sorunca cevaplıyor. kızsan kızsan bana kızabilirsin, ki kızamazsın di mi bana:)

ceviz zaten hiç bu sınıfa sokmadıkları. kuru meyveler de.

FADİŞ dedi ki...

Her şey yolunda gitmiş ne güzel. Maşallah.