17 Mayıs 2011 Salı

Madem zayıflayamıyoruz, giyelim galan.

Ehi ehi, madem gramajlar gitmek istemiyor, acaba az yiyiyorum da bünyem kıtlık uygulamasına mı geçti diyerek bol kalorili bir kek yapalım.

Bu keki M. teyzemiz bize kırk uçurmaya gittiğimizde yapmıştı. Ben de geçen cumartesi gelen arkadaşlarıma yapmıştım. Ama fırında fazla tutup kalıptan çıkarırken bomba gibi patlatıp milli felaket haline getirmiştim. Görüntüye rağmen tadı çok güzel denmişti.

Bugün tekrar yaptım ve vakitlice fırından aldım. Enfüüüs enfüüüüs.

Tarif şu adresten.
3 yumurtanın sarısı 1 sb şekerle çırpılır. 1 sb yoğurt, 1/2 sb sıvı yağ, 2 sb un, 2 çk kakao, 1 çk sarelle , 1 paket kabartma tozu karıştırılır.
3 yumurtanın aakı bir tutam tuzla köpürtülür, 1çk pudra şekeri, 1 sb hindistan cevizi çırpılır.
Siyah karışımın yarısı sonra beyaz karışım sonra gene siyah karışım dökülür yağlanmış kalıba. Sonra 170 derece ısıtılmış fırında pişirilir.

Sırayla yedim, mutluyum, en azından sabah tartılana kadar...



6 yorum:

Hayat güzeldir.. dedi ki...

ohh affiyet olsun..
bende deneyeceğim en kısa zamanda, kilolar mı o da ne !!

Benden Bizden dedi ki...

afiyet olsun! ilk 6 ay kilo vrmeyi dusunme bence, kendine haksizlik edersin :)

İkiz Annesi dedi ki...

Kekin çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım ama miniş harika görünüyor 41 kere maşallah:)

Fatma dedi ki...

Önce kuzuya maşallah, çok şeker bir bebiş. Kek ise enfestir eminim, ah bir de diyette olmasam. Senin için ise erken be güzelim, yediklerini abartma sadece yeter, bu kuzu daha pek küçük annesi:)

saricizmeli dedi ki...

Verdiğiniz destekle yiyorum:)

saricizmeli dedi ki...

Verdiğiniz destekle yiyorum:)