17 Mayıs 2011 Salı

Geeeel geeeel, doğal tariflere gel...

Aktarlar derneği başkanı Ayhan Ercan, ara ara TRT1'deki Gülben programına konuk oluyor. Ben de bir ev insanı olarak takılıyorum kendisine.
Aktar işlerinde ninemden dedemden görmediklerime çok itibarım olmadığından bana hitap eden çok olmuyor, ama edenleri not edeyim dedim:))

1 çay kaşığı keten tohumunu sıcak suya alın, bir miktar sonra jelleştiğini göreceksiniz, topuk bakımında kullanabilirisiniz... (keten tohumu yemiyorum, ama topuklara uygulamakta hiç mahsur yok:))

Enginar kabuklarını soydurunca aman atmayın, alın eve getirin, yıkayın güneşte kurutun. Çay yapın için karaciğere çok faydalı.. Yılda 21 enginar, bunu tutturmaya çalışıyorum. UE'ye hamileliğimde başlamıştı enginar sevdam, annem kardeşim pek sever ben ne çok sene boşuna uzak kalmışım.

Yarım litre suya suya 50 gram kekik, çıkan suyla kınayı kar, siyaha dönsün kına. Daha siyah olsun derseniz iki parmak arası kadar limon tuzu da katabiliriz.

Eğer kahve olsun dersek kınamızın rengi, 50 gram cevizin dış kabuğunu yarım litre suda kısık ateşle kaynatıp, kınayı bununla karıyoruz.
Aynı zamanda saç boyası ithaaltçısı olan Ayhan diyor ki, mikroskopta saçınıza boyanın yaptığını görseniz hayatta kullanmazsınız, kınanın da saçınıza yaptıklarını mikroskopta gözleseniz çantanızdan çıkarmazsınız diyor. (Bugüne dek hiç boyatmadım saçımı, bolca beyaz var ama şanslıyım ki çok dağınık olduğundan daha müdahaleye gerek yok, gidebildiği kadar götürmek istiyorum.)

1-1.5 saat kınayı saçta tutabilirmişiz.

Devedikeni tohumunu öğütüp günde 3 tatlı kaşığı yersek karaciğerimize faidesini görecekmişiz...

1 yorum:

Benden Bizden dedi ki...

cok fadeli bir yazi olmus :)
sac konusunda ben de dogalliktan yanayim artik, yasasin beyazlar :)