9 Mayıs 2011 Pazartesi

2 Ay ve 2.5 Yaş Doktor Kontrolü

Çoluk çocuk toplaştık doktorumuzun yolunu tuttuk.

Önce NE hanım kontrol edildi. Herşey yolunda. Bana geçen aya göre az kilo alıyor görünüyordu evdeki tartımdan yaptığım kontrollerde. Günde 20-30 gayet iyi imiş, biz de bu aralıkta devam ediyoruz. Elini emme meselesini sordum. İleride ergenlikte de kolalrda bacaklarda olabilcek hızlı uzama sonucu ağrılar, bu dönem çene kemiğinin hızlı uzamazı sonucu hissedilirmiş. Çocuk da önce ağzını şap şap yaparak (evet böyle başladı) sonra da eli rastgele ağzına gelip emmeğe başladığında "aaa bak rahatlatıyor" diyip devam edermiş. Emziğe alıştırmanızı tavsiye ederim dedi. Ben de ediyorum ama NE etmeyince ne çare. Sürekli bir emme hali yok. Sanırım ağrısı bir ara tepelere vuruyor ve bizimki kendini rahatlatıp bırakıyor. Oturmaya, ayakta tutmaya ve yüzüstü durmaya yönelik alıştırmalar önerdi. Güniçinde aklımıza geldikçe uygulayacağız. Emmeden uyutma çalışmaları da önerdi. İki çocukla çok uygulanabilir değil. Diyor ki gündüz uykusunda saati bilirsiniz. O saatten bir saat kadar önce güzelce emzirin. Sonrasında o saat gelince yatırın. Elinizi göğsüne koyun güzel sözler söyleyin, uyumasına yönelik. Sonra elinizi çekin. Ağlamaya başlarsa 10 a kadar sayıp eli tekrar koyun. Bir sonrakinde 20, daha sonrakinde 30 a kadar sayarrak arayı açın. Bunu 15 dakika sürdürün. Baktınız uyumuyor o zaman emme hakkı var. Ben bunu uygulayacak olsam UE'Nin tacizleri sonucu sayma kısımlarını 1-2-3 yerine UE, UE, UE diye gerçekleştirebilirim.

UE'nin kontrolü NE'ninkinden daha ağlamalı geçti. Onun gelişimi de gayet yerinde. Tuvalet eğitimi için yazı bekliyoruz, 2 çocukla tek başıma zor iş dedim. Tamamdır dedi.

Sorunuz var mı diye sordu, deneyim sanırım burda konuşuyor, soracak soru olmuyor:))

UE için 3 yaşta, NE için 3. ayda buluşuyoruz.

2 yorum:

Hayat güzeldir.. dedi ki...

maşallah Ne ye de UE ye de. Sevgiler.

Fatma dedi ki...

İki kardeşe de maşallah. Kontrollerin olumlu geçmesine sevindim.