9 Temmuz 2009 Perşembe

Saricizmeli Usta'nın Mutfağı




Tez izleme komitesine hazırlanan bir baba olunca bilgisayar bana çok az düşüyor. Olayları detaylıca anlatamıyorum sonradan aklıma geliyor. Dünkü yazıda sayfanın başlığına uygun olarak yazıp bırakmışım. Yasemin’in kardeşi her konuda fikri olan (etrafta o kadar çok ki) şahsiyetlerden biri değil elbette, konunun uzmanı bir akademisyen. Bebekler için hazırlanan yoğurtların çok yoğun protein içerdiğini günde bir adetten fazla verilmemesini de söyledi. Kullan at biberonlar da tavsiyeleri arasında. Zaten plastik biberonları da(bpa içeren) bir kez kullanıp atarsanız sorun yok:). Ben kuzenime sormuştum ona da danıştım, lor ve peynir farkı nedir diye. Cevapları ikisinin de farklı yararları olduğu yönünde. Yeşil çayla Türk çayının (demleme lakin sallama değil) önemsenmeyecek yarar farklarının olduğunu da ben çay tiryakisine duyurarak mutlu ettiler. Bitki çaylarını sevmeme rağmen başım hiç hoş değil yeşil çayla.

Gelelim tatil gelişmelerine. Sabah çamlıkta köy kahvaltısı yaptık. Dokuzda başlayan kahvaltı, üstüne keyif kahvesi, ardından deniz, sabahın nasıl geçtiğini anlamadık. Umut Ege biraz mızmızlamaya başladı, dişi kaşınıyor sanırım. Tüm gün emerek gezse hayır demez. Dirseğine dayanıp kalkmaya çalışması da yeni geliştirdikleri arasında.

İki günde bir odada yemek hazırlıyorum. Bugün gene yemek günü. Bulaşık makinesi, dolapların içinde eşyalar, kıymetini bilin;)

Tatil mutfağı için tavsiyelerim:

Bir elektrikli ocak aldık. Kumtel, gayet memnun kaldık. Fakat üstüne tam oturan bir tencere şart, cezve ile bir şeyler hazırlamak çok vakit alıyor.

16 cm. kapaklı bir çelik tencere

Minik bir tel süzgeç (hem yıkama hem püreleme amaçlı) büyüğünü buralarda yıkamak zor olur diye tercih ettim, çok isabet etmişim.

Bir kesme tahtası

Yıkamak sorun olmasın diye bolca çatal kaşık bıçak

Silikon kaşıklar

Cam rende

Ağzı kapaklı kaplar

Küçük borcamlar (kase boyu) ısıtırken çok işe yarıyor

Ceviz kıracağı (hergün taze kırmak isterseniz)

Ceviz dövmek için tokmak

Ve dezenfekte etmek için makine


Kahvaltıda peyniri ve yumurtasını benim hazırladığım ceviz pekmez meyve suyu (anne sütü çok emdiği için meyve suyuna döndüm) ekmek/biskuvi karışımına ekliyorum.

Mercimek, makarna, pirinç, patates, soğan, tarhana depomuz var, buradan sebze ve et alıyorum. Püre, çorba, makarna/pilav , sebze püresi devam ediyoruz. Bugün itibariyle yoğurt mayalamayı da deneyeceğim.

Egemen’le birbirlerini gördüklerinde mest oluyorlar. Yaşıtlarıyla beraber olmak için daha fazla ortam yaratmamız şart görünüyor. Bu akşam Egemen'le derin uykuya dalıp annelere sohbet imkanı verdikleri için de hamakta sallanma ödülü kazandıklarını duyururuz:P

4 yorum:

Mustafa Rumelili dedi ki...

Sizleri büyütenleri (ve çektiklerini) de anımsayıp; büyüttüklerinizin ne kadar değerli olduklarını kavrayacağınız deneyimlerinizde siz tatlılarıma başarılar diliyorum...

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

tatilde bile oğluna özel yemek yaptığın için çok tebrik ediyorum. ben de hala tunaya özel yemek yapıyorum diye kendimi tuhaf hisediyordum :)) değilmişim

saricizmeli dedi ki...

bizi büyütenlere apayrı bir gözle bakıyorum artık:))

teşekkür ederim, hülya. doğumgünü pastasını da ben yaptım de tam olsun:P

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

şu an netten frambuazlı pasta tarifi arıyorum :)