9 Eylül 2011 Cuma

Ek Gıda

5.5 ayda başlayalım dedi bu seferki doktorumuz. Ama önerisi hazır muhallebi olunca, tavrım hmm tamam öyle yapalım diyip bildiğimi okumak oldu. Tatilde oluşumuz nedeniyle, 6. ayın beslenmesini telefonda nasıl konuşuruz detaylı dediğinde, eski doktorumuzun uygulamasıyla gitsek olur muya tamam cevabını alınca bildiğimi okumak iyice kolaylaştı.

Hayat Güzeldir, demiş ki hiç bişi yediremedik. Ben de diyorum ki, o da birşey mi ben 2 keredir başlangıçta hiç birşey yediremiyorum. Ama bu sefer farklı, panik değilim, biliyorum ki alışma evresinde. UE bir yaşına kadar et yemedi, şimdi en iştahla yediği şey et. Bu deneyimle akışına bıraktım. Anne sütü bir daha yok ve içeriği halen çok kuvvetli. Tattırdıklarımdan ne kadar yerse, kalanı sütle tamamlansın.

Bizim listemiz şöyle:
1. Hafta: Meyve püresi (Elma, havuç ardından muz armut) 8. aya dek narenciye, 1 yaşa kadar kivi çilek yok.
Sabah 10-11 arası 2-3 kaşık ile başlıyoruz hergün öncekinin iki katına çıkarak 100-150 cc ye ulaşılır. Püre cam rende ile yapılacak. Bendenizin cam rendesini annem vermişti, aile geleneği cam rende yaptık:)
--------------------------------------------------------------------------------

2. Hafta: Sebze püresi (Patates, havuç(hem meyveymiş hem sebze:)), kabak, maydanoz, brokoli, ıspanak, küçük soğan, pirinç, kırmızı mercimek, 1 kaşık zeytin yağı haşlanır rondo vb. kullanılmaz analarımızın devrindeki gibi çatalla ya da tel süzgeçle ezilir.) (Bu arada, doktor küçükken yaz kış sebzesi ayrımıyla büyüdüğümüzü, farkı bildiğimizi unuttu galiba. Yaz geliyor, kabak dışında yaz sebzesi vermedi bize. Çocuğu küçükten günümüzün abuk beslenme düzenine alıştırma amacında da olabilir tabi.)
Öğlen : 2-3 kaşık ile başlıyoruz hergün öncekinin iki katına çıkarak 100-150 cc ye ulaşılır
--------------------------------------------------------------------------------

3. Hafta: yoğurt (kısa raf ömrü olan doğal hazır yoğurtlar da olabilir, ama biz evde kendimiz yapacağız.)
İkindi: 2-3 kaşık ile başlıyoruz hergün öncekinin iki katına çıkarak 100-150 cc ye ulaşılır
--------------------------------------------------------------------------------

4. Hafta: Kahvaltı: (2-3 bebe bisküvisi asla daha fazlası değil ya da 1 dilim ekmek, evde yaptığım tam buğday ekmeği de olurmuş. Evde yenen peynir minicik parçalara ayrılıp gece suya konacak, 50 gram, 1-2 kaşık pekmez (Nigar Teyzemiz, var mı halen ev yapımı pekmez?), 1-2 çay kaşığı dövülmüş ceviz, sağılmış anne sütü, mama, yoğurt ya da taze meyve suyuyla çatalla ezilir)

1. Hafta : Meyve
2. Hafta : Meyve + Sebze
3. Hafta : Meyve + Sebze + Yoğurt
4. Hafta : Meyve + Sebze + Yoğurt + Kahvaltı


6. ay bitince başladık, şimdi yoğurt haftasındayız.

3 yorum:

PINAR dedi ki...

selamlar biliyorsun bizim kizla seninki arasinda 1 gun var:) biz 6 ay bittigi hafta tatildeydik 1 hafta gec baslamis oldum, ama gecen cumartesiden beri 2 kasiktan baska asla almiyor agzini acmiyor 100-150cc miktari okuyunca resmen kalbim daraldi hic sevdigi birsey olmadi verdiklerim arasinda bebek pirinci denen mamayi bile sevmedi yaa halbuki ben bile sevdim yani tadini. gec mi oldu yanlis mi yapiyorum bilemedim hic! bir de yogurt haftasinda sadece yogurt mu vereceksin?
sevgiler
pinar

saricizmeli dedi ki...

Pınar, o cc ler çok ütopik. İlk çocuğumda da yanından geçemedim şimdi de.

Meyve de orta boy bir meyvenin yarısını yiyor. Sebzeoğ püresinde de 2-3 tatlı kaşığı gibi.

Yığmalı gidiyor. İlk hafta sırf meyve, 2. hafta meyve ve sebze. Şimdi meyve sebze ve yoğurt olacak.

Panik yok, hepsini yiyecek merak etme.

Bap dedi ki...

biz de başladık yani başlayamadık..üff kalbim sıkışıyor