3 Eylül 2010 Cuma

13. hafta - Naaaasip



Akyaka'dan dönerken Denizli'de durup tekstil alışverişine bıraktık kendimizi. Tutan toplamı yyuvarlamak için adam bir şey daha alın diyince, beğendiğim pembe havluyu verdi yanındaki kız naaaasip diyerek. Ya nasip gerçekten de. N.'nin UE'nin cinsiyeti belli olmadan getirdiği tişörtün yanına koyduk pembe havluyu.

1 Eylül'de doktorla kontrolümüz vardı. Tarama testi yapıldı. Büyük ihtimalle kız dedi doktor Ptırcık için. Kesin sonuç 2 Ekim'de.

16. haftaya kadar bulantılar halsizlikler olabilir dedi. Boşuna mı seçtim ben ilk dönemi kapatıp rahatlayacağımız için kutlamalı 13 sembolünü;)

Organ gelişimi tamamlandı. Artık organların büyümesini seyredeceğiz. Geçen sefere göre çok büyümüş Pıtırcık. Kıpır kıpır kıpraşıyordu eller ayaklar. Daha ben hissedemesem de.

Bulantılar aralıklı yokluyor. Sıcakların geçişi mutluluk veriyor.

İsim önerileri bekleniyor.

Hep yılbaşlarında yapılır ya geçen sene değrlendirmesi, gebelikte ikinci döneme geçerken ilk gebelikle beni baz alarak karşılaştıracak olursak:

İlk gebelikte günler daha yavaş geçer, neresi ne kadar büyümüş, hangi hafta ne olmuş daha heyecanla daha merakla takip edilir.
İkincisinde bir çocuğun varlığının etkisiyle, günler nasıl geçer anlaşılmaz. İlk heyecan olmadığı için araştırmalar pek aralıklıdır.

İlk gebelikte doktor daha detaylı anlatır. Daha çok sorular sorulur.
İkinci gebelikte, doktor daha az anlatır, anımsanamayanlar sorulur.

İlk gebelikte aşırı acemi olunur.
İkinci gebelikte, bu değer UE'de şu muydu denir, istatistik meraklısı doktor UE'nin notlarına döner değeri bulur, karşılaştırmalar yapılır.

İlk gebelikte alışveriş yapmak için acele edilmez, batıl inanışlar devrededir.
İkincisinde naaasip der kenara konulur.

İlk gebelikte alışveriş faslı dışında daha bilimsel takılınır.
İkincisinde altın kural daha çok uygulanır "maşallah, mazallah, inşallah".

İlk gebelikte hep Pıtırcık'tan bahsedilir, hayaller kurulur.
İkinci gebelikte büyük gündemdedir. Uyuduğunda Pıtırcık gündeme gelir. Hayaller büyük olanın da katılımıyla daha bir süslüdür.

İlk gebelikte, planlar bol kepçedir. Doğmamış çocuğa çok donlar biçilir, bir yaşında kreşe verilir, gezilir tozulur çocukla birlikte.
İkinci gebelikte gerçekler görülmüş, hele bir vakti gelsin de dile pelesenk olmuştur.

İlk gebelikte kimya labaratuvarını aratmayacak titizlikle beslenme gerçekleştirilir.
İkinci gebelikte, büyük beslensin de listeye girer, beslenmede Emine Beder kriterleri (bardakla, kaşıkla ölçümlerle) beslenme yeter görülür.

İlk gebelikte hastalanılır, yatakta serili yatılır.
İkinci gebelikte hastalanılır, hasta olan büyükle ilgilenilir, ilacını içirmek için şebeleklik yapılır, oyunlar oynanır, gece her uyanışında yanında bitilir.

İlk gebelikte, cinsiyet tercihleri daha bir geçer gönülden.
İkinci gebelikte, evlat sevgisi tadılmış, iki cins de olsa ayrı bir muhteşem olacağına hükmedilmiştir.

Eklemeleri olan var mı kıyasa?


Kilo Artışı: 1.8
Haftanın Sıkıntısı: Tatilin olduğu hafta sıkıntı mı olur:)
Haftanın Heyecanı: Cinsiyet hakkında ipucu almak.
Pıtırcık: 6 santim.

Pıtırcık Daha Küçükken - Önceki Hafta
Pıtırcık Daha Büyükken - Sonraki Hafta

4 yorum:

Adsız dedi ki...

şştttt denizliliyim ben, dalga gecme hemserimle :)
naaasip dediyse üyledir

saricizmeli dedi ki...

yok kirazım, hiç dalga değil. çok sevdim ben a'ya yaptığı vurguyu. içimi ısıttı samimiyeti. etkilendim. unutmamak için not aldım. denizli'nin horozları benli midir;)

Adsız dedi ki...

benlidir amannn :)

anladim anladim :)

pratik yemek tarifleri dedi ki...

sizi takdirle izliyorum :)