27 Ocak 2012 Cuma

Olaylar irdelemecisi UE


UE toplumsal yaşamı irdelemeye alır, evlilik ve komşuluk alt başlıklarıyla...

Yemek sonrası laflarken...
UE: Anne sen neden evlisin, ben tocuğun (çocuğun) olayım diye mi?
Uyku öncesi anne poflar, UE laflarken, uyumadan önce lafı hiç bitmiyor.
... UE: Anne bu duvallalda (duvarlarda) ne var?
Anne: Tuğla var oğlum.
UE: Tuğla yok anne, ben kapattım duvalı, yoksa üst kattaki insanlal üstümüze düşeldi. O zaman başımız acırdı. Yelimize (yerimize) düşellelse de yelimiz kılılabilil (kırılabilir).
(keloğlanda uzun ve huysuzun düşüp tahta tabanı kırıp alt kata geçişinden çok etkilendi).

UE: Anne bizim köyümüz burası mı?
Anne: Kimin köyü var UE.
UE: Keloğlanın val ya anne...
UE iş kanununu didiklemeye başlar...
UE: Anne babam neden çalışıyor?
Anne: Para kazanmak için oğlum.
UE: O zaman sucuklu yumurta günleri (cumartesi pazarı kastediyor) neden çalışmıyor anne?
Anne: Hmmmm....
...
UE: Anne hastayım ya bu oyuncaklarımı toplamayacağım.
Anne: Hastalıkla oyuncak toplamanın ilgisi ne ki?
UE: Hastayım ya oyuncaklara bulaşmasın.

Anne Mehtap teyze ile telefonda konuşurken UE çekmeceden çekiç kıracağını alıp zemine atar. Anne Mehtap teyzeye dur bir kapatalım da UE ye fırçasını atayım der. Telefon kapanınca UE annesine fırçamı atma der. Ama algıladığı fırçasını çöpe atmam:))
UE gömlek ve düğmeli her parçadan nefret eder...
Eski resimlere bakarken. Minik not UE düğmeli pantalon ve gömlekten nefret eder.
UE : Bu kim?
Anne : Sensin.
UE: Hıı, tamam. Pantalonlu olunca tanıyamıyorum da pijamalı olunca tanıyorum.
Kreş sorunsalını irdeler...
UE: Anne Pepee kreşe gidiyor mu?
Anne: Kem küm kübelek, bilmem ki...
UE: Bak annesi babası işe gitti o nenesiyle kaldı.
Alooo Kıraç maymun gözünü açtı, Pepee Kreşe, evler pür neşe.
İlaç meselesi...
UE: Akşam fısfıs sıkma ama (burun açıcıdan bahsediyor).
Anne: Onu akşam konuşalım olur mu?
UE: Tamam, konuşunca sıkma ama.
Anne karnında yaşam...
UE benim karnımdayken, ağzımdan giren oda ışığının aydınlattığı tarafa doğru gidiyormuş. O zaman canı hiç sıkılmıyormuş.
UE sınıfındaki arkadaşlarını sayar Demir, Rüzgar, Balkız (kastettiği Belkıs, ama keloğlan etkisinden kurtulamamaktadır bizimki).

7 yorum:

Gulcin dedi ki...

cok iyi geldi bu yazi oh be doya doya guldum :)
UE cok alemsin bence de hastayken oyuncak toplanmaz ben de ayni mantikla hastayken ev toplamiyorum mesela. SOran olursa neden diye esyalara bulasmasin diyecegm sagol bu fikir icin :))

Dilek dedi ki...

süper bu çocuklar yaa:)

İkiz Annesi dedi ki...

Bayıldım okurken ne yapacağız biz bu çok bilmişlerle:)))

Mustafa Rumelili dedi ki...

Geleceğin fırtınaları...

Ilk dedi ki...

Akli, hayali guzel yavru :) Sanirim bugun(lerden biri) dogum gunu. Nice yillarin olsun UE, annen baban ve tatli kardesinle mutlu yillar.

saricizmeli dedi ki...

Gülçin, gerçekten çok alemler...

Dilek, dün kitabın yola çıktı:)

İkiz Annesi, senin durumun sinerji yaratıyor gerçi 2 tane ile.

Dedesi :))

İlk, UE Ekim doğumlu, bugünlerde ufaklığınki yaklaşıyor. Gene de güzel dileklere çok teşekkürler...

Ilk dedi ki...

Hehe :) Kutlu olsun dogdugu gun de, bugunler de :) Ben sayfadaki yas gostergesine aldandim :))