17 Aralık 2010 Cuma

İlerde okuyup gülmelik.

Teyzesiyle sohbetinden..

T: UE, boo-boo yu mu (ayısı) tekiri mi (balığı) seviyorsun?
UE : Boo-boo'yu.
T: Boo-boo'yu mu jelibonu mu (teyzesinin ayısı)?
UE: Jelibonu
T: Jelibonu mu, maymunları mı?
UE: Maymunları.
T: Maymunları mı, tekiri mi?
UE : Tekiri.

Çıkın işin içinden bakalım:))

Rüya...

Sabah uyanınca hep soruyoruz ne gördün rüyanda diye. Hep cevabı uçak. Bir sabah dedesi sordu ne gördün diye. Cevabı E'nin kremini sürüyodum onu göödüm oldu (mustela kremi). Dedesi bana da sürer misin kremden diye sordu, UE'nin cevabı senin kağnında E' yok, süümem oldu - senin karnında E yok, sürmem.- (arada önceki sesliyi uzatıyor arada ğ arada v arada y yapıyor r leri) .


UE, gün içinde öğrendiklerini anne babaya aktarır. Ama taze bilgilerin karışıverdiği olur.

D: UE, denizlerin en vahşi balığı nedir?
UE: Balık ördeği.
A: Hııı?
UE : Balık köpeği.

A: UE, ısınan hava ne yapar?
UE: Yukarı çıkar.
A: Peki soğuyan hava?
UE: Aşağı düşer, sen büyüksün düşemezsin.


A: UE, Graham Bell ne bulmuş?
UE: Cep telefonunu, düşmesin diye masa telefonu yapmış.

UE, annesinden Egemen masalını ister. Anne anlatır. Ama masal artık soru cevap şeklinde anlatılmaktadır. Anne market faslında süt cevabını bekleyerek sorar Egemen en çok ne severmiş? Cevap biya (psst diye açılan her şeyin adı bira ve açma faslına bayılıyor.)

Bir başka Egemen masalı anlatımı sırasında Egemen'le markete gidip ne yapmışlar sorusuna alışveriş cevabı yerine : Egemen maakette (markette) yere otumuş (oturmuş). Kiiili (kirli) çocuk olmuş. Bi tane taş atmış, evine kaçmış. Hayallerindeki herşeyi Egemen'e yaptırdı sanırım.

Bannesinde oynarken, halasının geleceğini söylemişler. Bizimki gidip odamı toplayayım halam kızmasın demiş. Halası hiç dağınıklığın lafını etsem bari diyor. Uydurukçuluğuna çok alışkınız da odasını toplmasına pek şaşırdım.

Koltuğun tepesine çıkıp ben sıcak hava oldum, aşağıya inip soğuk hava oldum diyor.

Tahtasının kelebeğini bulmuş. Onu ver onu diyip duruyor. O ne oğlum diyince bir müddet düşündü baktı ismini bilemiyor, hemen uydurdu "çizmek". TDK ufaklıkları da kadrosuna katmalı bence.

5 yorum:

Hayat güzeldir.. dedi ki...

ah çok tatlı yaaa. Canım benim.

Benden Bizden dedi ki...

sicak hava soguk havayi nerden biliyosun sen cok bilmis kucuk adam!!!! tam isirmalik, mincirmalik :)

K.T dedi ki...

UE ile "canlı para" programında partner olmak istiyorum. İin var mı? Bu ne bilgi

saricizmeli dedi ki...

Kuzey Tan Anne, anane dede emekli öğretmen. Sanırım meslek günlerini özlediler. Bir de kış günü ev içinde gün nasıl geçecek başka türlü?

Adsız dedi ki...

Hep ikinciyi seçiyor galiba...:))